НОВО! Математичке авантуре oд 5. до 8. разреда

31.05.2023

Задаци за развијање даровитости и креативности

После низа књига из области занимљиве математике намењених пред­школцима, деци у нижим разредима основне школе и средњошколцима, аутори Мирко Дејић и Бранка Дејић припремили су нову збирку за основце Математичке авантуре oд 5. до 8. разреда. Задаци за развијање даровитости и креативности

Ова збирка је намењена ученицима од петог до осмог разреда који у математици напредују брже и више од вршњака, али је могу користити и старија и млађа деца.

У збирци се налазе задаци занимљивог садржаја и необичних решења, онакви какви се најчешће не раде на часовима математике у школи. Сваки задатак је изазов за себе и представља нову проблемску ситуацију коју читалац треба да разреши. За решавање није потребно специјално математичко знање, већ су неопходни здрав разум и мућкање главом. Поред задатака, у књизи се налазе и кратки текстови – чињенице из историје математике, анегдоте, поуке и разне занимљивости које ће допринети како интересовању за математику тако и образовању и општој култури ученика. На почетку збирке аутори позивају све оне које занима математика, али и оне који би желели да је боље разумеју: „Врата за улазак у велелепну зграду математике одшкринута су. Уђите и поиграјте се!“

У предговору ове збирке аутори су одговорили на питање о томе због чега је веома важно учити математику:

„Како бисмо избегли да нам математика постане мучитељица уместо пријатељица, хајде да сагле­дамо њене лепе и корисне стране! Деца још у основној школи имају разне жеље у погледу свог будућег занимања – да једног дана постану пилоти, инжењери, професори, лекари, аутомеханичари… Замислимо само лимара који не зна да израчуна површину лима потребног за прављење неке гараже или, рецимо, инжењера који не уме да прорачуна максимално оптерећење носећих стубова на мосту; тада би неки тежи камион могао да сруши мост.

Чак и ако нам математичка знања која смо стекли у школи не буду би­ла потребна, математика нас учи томе да размишљамо логички и правил­но. Развија нам логику, без које нећемо моћи успешно да обављамо будући посао, без обзира на то какав ће он бити. Вероватно нас многи нервирају када не схватају оно што говоримо. Узрок њиховог лошег схватања често је управо недостатак исправног логичког мишљења, које се развија и решава­њем математичких задатака.“

Аутори такође истичу да сви могу савладати математичке садржаје који су прописани на свим нивоима школовања – само је важно бити упоран и уложити труд. Наводе како је уложени труд повезан с развијањем воље, систематичности, истрајности и упорности, а то ће нам омогућити да у животу лакше постижемо жељене циљеве.

 

 

 

Корисни линкови

banka intesa