КЦ Блог


02.05.2020

Књиге за добро расположење и мотивацију

Често се занемарује са колико стреса се у тинејџерском узрасту деца сусрећу у ономе што одрасли виде као свакодневан, нормалан живот. И живот тинејџера који по мишљењу родитеља има све, и даље је стресан.

Стрес настаје пре свега због сталне тинејџерске упитаности о себи. Најчешће су то питања везана за друштвени живот: Зашто и ја нисам добар/ра и успешан као моји пријатељи? Да ли сам ружан/на?  Шта ли ће ови људи мислити о мени ако им се обратим, да ли ће ме прихватити? Да ли сам се избламирао/ла? Томе се могу додати и сукоби са родитељима: они обично мисле да су оцене најбитније (а за тинејџере су мање важан део њиховог живота), противе се првим везама своје деце, не разумеју потребу тинејџера да мењају изглед, да имају приватност и слично. Тинејџери често имају превише обавеза – школа, часови језика, тренинзи, друштвене мреже, потреба да се буде с пријатељима – некад се чини да дан није довољно дугачак за све што у њега треба да стане.

У ситуацијама оваквог притиска није увек довољно имати само себе за саговорника. Два издања “Креативног центра” могу бити тај добар други саговорник.

Твој дан без стреса шаље читаоцима важну поруку да на стресу може и треба да се ради. У њој се налази низ конкретних савета о томе како се растеретити стреса – од физичких вежби, једноставних упутстава за опуштање и медитацију, до прављења дневног распореда и других корисних техника које помажу да се дан боље организује, да се обавезе рангирају према важности и да им се прилази конструктивно.

Неки од савета делују као игра, али у ситуацији снажног стреса могу бити итекако делотворни. Ево неких:

Диши

Потребан ти је предах? Онда предахни. Усредсреди се на тренутак на своје дисање.

Удахни дубоко кроз нос. Осети како ти се плућа пуне ваздухом од стомака нагоре ка грудном кошу. Затим снажно издахни.

Понови то три или четири пута.

Зар се не осећаш боље?

Одреди време за бриге

Да ли проводиш много времена бринући? Успостави ново правило којим ћеш себи ограничити време размишљања о проблемима и за то одреди кратке периоде у току дана. (Добро је да то буде касно по подне, а није добро да буде пре спавања.)

Ако ухватиш себе како бринеш у неко друго доба дана, тргни се и реци: “Размишљаћу о томе када дође време за бриге.“ Запиши то и обећај себи да ћеш се тиме бавити касније. Онда скрени мисли на нешто друго. С временом ћеш све лакше успевати да одложиш време за бриге и научићеш како да контролишеш мисли да не би оне контролисале тебе.

Када ограничиш време посвећено бригама, ослобађаш остатак дана за пријатније мисли.

Књига Добра мисао за сваки дан конципирана је тако да за сваки дан у години даје један кратак, охрабрујући цитат који мотивише и гура вас напред. Стварне мисли стварних успешних људи стварају осећај да нисмо сами у проблему, нуде решења за наизглед нерешиве ситуације, помажу у постављању циљева. Укратко, упућују нас на позитивно размишљање, а позитивним размишљањем најлакше усмеравамо себе у добром правцу.   

                           

Ево неких примера из књиге који то илуструју.

О позитивном размишљању

Понекад се смрачи, али долази јутро… Не губи наду. - Џеси Џексон

Не можеш имати боље сутра ако све време размишљаш о јуче. – Чарлс Ф. Кетеринг

Без ризика нема шансе за добитак. – Ричард Бенгс

Пораз је често привремен. Одустајање је оно што га чини трајним. – Мерилин вос Савант

Најбоље ћеш се орасположити ако покушаш да орасположиш неког другог. - Марк Твен

Окружи се оптимистима. – Зиг Зиглар

Патња је такође један од начина на које ћеш знати да си жив. – Џезамин Вест

Окрени лице према сунцу и сенке ће пасти иза тебе. - Маорска пословица 

 

О постављању животних циљева

Победа није све. Жеља да се победи јесте. - Кетфиш Хантер

Тајна успеха лежи у унутрашњој снази. - Шакил О’Нил

Жеља да свет постане бољи прво мора да постоји у срцу, па у глави, па у рукама. – Роберт М. Пирсиг

Седам пута падни, осам пута устани. – Јапанска пословица

 

О страховима

Брига није никад сузу осушила,

Брига никад није страх распршила. - Непознат аутор

Када пролазиш кроз пакао немој да застајеш. – Тревор Ромејн

Како мало може да уради онај који се плаши. – Флоренс Најтингејл

Пробај трипут оно што ниси радио. Први пут да би се ослободио страха, други пут да би научио како се то ради, а трећи пут да би видео да ли ти се то допада или не. –Верџил Томсон

Не бојим се бура јер учим како да управљам својим бродом. - Луиза Меј Алкот

Никада се не плашим онога што знам. – Ана Сјуел

 

О лепом понашању

Мислим да ниси много добар ако не чиниш добро. – Роуз Кенеди

Топао осмех универзални је језик љубазности. - Вилијам Артур Ворд

Говори кад си љут и имаћеш разлога за кајање. – Лоренс Џ.

Ако желиш да будеш срећан до краја живота, помажи другима. - Кинеска пословица

Лаже се речима, али и ћутањем. – Адриен Рич

Гаси пожар ватром и остаће ти само пепео. – Абигејл Ван Бјурен

Лепо понашање велика је гаранција у борби против неуспеха у усамљености. –Елса Максвел

Не можеш се руковати стиснутом песницом. – Индира Ганди

 

banka intesa