КЦ Блог


06.05.2020

Учимо да боље учимо

Крај школске године у виртуелним учоницама доноси бројне изазове – ђаци се суочавају са проблемима у мотивацији, одуговлачењем, потешкоћама у савладавању лекција.

Предлажемо вам пет књига које ће ученицима, али и родитељима и наставницима који са њима раде, помоћи да боље усвоје градиво и да разумеју процес учења.
Ова одабрана издања биће на посебном попусту од 30% на нашем сајту, до петка, 8. маја.

1.       Како постати и остати глуп (у 39 лекција)
Ова књига дефинитивно привлачи својим провокативним насловом! Међутим, она читаоцима одмах, и то без длаке на језику, говори управо супротно од онога што су у први мах прочитали.

Како постати и остати глуп је књига о техникама учења (с духовитим освртом на уобичајене начине да се учење избегне), али пре свега с важном поруком да је знање нешто што ће нам живот учинити бољим и лепшим. Ауторке овог духовитог водича јесу  списатељица Јасминка Петровић и професорка психологије на Филозофском факултету у Београду, др Ана Пешикан, а књигу је илустровао Боб Живковић.

Књига је део популарне едиције Без длаке на језику. Године 2004. награђена је најзначајнијом домаћом наградом за дечју књигу Невен, као најбоља књига у области популарне науке, а објављена је и у Турској, Пољској, Бугарској, Русији, Индонезији, Украјини и Колумбији.

 

2.       Учим да боље учим. За млађе основце
Захваљујући овој књизи са 50 практичних одељака, ученик ће моћи: да схвати зашто нешто мора да научи и због чега ће му то касније користити; да увиди како постоје различити начини учења и да помоћу кратких тестова открије онај који му највише одговара; да овлада неким корисним триковима и научи да себи поставља изазове који ће га мотивисати. Књига ће помоћи детету да боље учи и да се боље организује и подстаћи ће његово осамостаљивање.
Аутори ове књиге, намењене млађим основцима и њиховим родитељима, јесу Андре Жиордан, професор на Универзитету у Женеви и писац неколико веома популарних књига о учењу, и Соња Варније, професорка у школи, која настоји да свакодневно смишља разне активности како би својим ученицима помогла да боље уче.

У припреми је други део ове књиге, који је намењен старијим основцима.

 

3.       Водич за бољи успех у школи
Од оних који муче муку са школом до ђака генерације – сви се бар понекад осећају преоптерећено, немотивисано или им је напросто доста учења. Добра вест гласи: свако може да има бољи успех у школи – потребно је само да укључи апликације за пажњу у свом мозгу. Апликације за пажњу већ су природно инсталиране у нашем мозгу – треба их само употребити. Ова књига нам показује како то да учинимо.
Аутори ове књиге су Рон Шомски, клинички психолог и дечји неуропсихолог, Сузан М. Исласкокс, педагог у америчкој школи у Јапану, и Роб Бел, наставник у основној школи. Њих троје су истраживали шта је то потребно за добар успех у школи и дошли су до закључка да је одсуство пажње главни узрок лошег успеха. У овој књизи они говоре о десет алатки које ученицима могу помоћи да изоштре пажњу, повећају менталну снагу и победе досаду.

 

4.       Од сутра више не одуговлачим (Али стварно!)
Ово је књига за оне које неко други стално мора да подсећа на обавезе и задатке које треба да ураде, за оне којима се стално чини како немају довољно времена, који вечито нешто одлажу и при том смишљају најневероватније могуће разлоге да се оправдају пред другима и пред самима собом.
У књизи ће деца и тинејџери пронаћи: 12 разлога због којих људи одуговлаче и 12 савета који могу помоћи да се каже збогом одуговлачењу; 20 начина опраштања од одуговлачења; савете како да се избегну замке при опраштању од одуговлачења.
Ауторке ове духовите књиге  Памела Еспеланд и Елизабет Вердик написале су мноштво књига за децу и тинејџере, а за себе кажу да „готово никад не касне с послом“.

 

5.       Мислим, дакле учим

Објављен у оквиру едиције Креативна школа приручник Мислим, дакле учим  ће помоћи учитељима и наставницима да подстакну ученике да постану свеснији начина на који уче и мисле, односно да науче да мисле да би могли да мисле када уче.

Књига Мислим, дакле учим! дело је аутора који су и сами просветни радници и бави се питањима с којима се свакодневно суочавају наставници у учионици: Како се може унапредити мишљење у настави језика, математике, природних и друштвених наука? Зашто је важно да ученици мисле о свом мишљењу? Како школа може да помогне родитељима да однегују делотворно мишљење код своје деце? Ова вредна књига указује наставницима на многе практичне методе и технике, а у њој се налазе и савети о томе како се ученицима може помоћи да промишљено анализирају задатке, разматрају различите могућности, прате делотворност својих избора, поставе циљеве за будуће учење и постигну боље резултате у школи и животу.

 

banka intesa