КЦ Блог


29.03.2024

Евелина Данева Рајнингер - Клупко "Kреативног центра"

КЛУПКО „Креативног центра“ је рубрика коју смо замислили у жељи да читаоцима пренесемо занимљиве детаље из стваралачког искуства наших аутора и илустратора, као и интересантне и важне биографске податке.

КЛУПКО „Креативног центра“ је рубрика коју смо замислили у жељи да читаоцима пренесемо занимљиве детаље из стваралачког искуства наших писаца и илустратора, као и интересантне и важне биографске податке.

Сваког месеца један аутор биће позван да одговори на неколико интересантних питања која ће му поставити наш претходни гост. Након што одговори, предложиће следећег госта и навести питања за њега. Тако ће се клупко, како и сам назив рубрике каже, са сваким новим гостом све више одмотавати. Клупко се одмотава!

Први гост у овој рубрици био је Симеон Маринковић, писац и оснивач Креативног центра, а позив и питања упутио је илустраторки Евелини Даневој Рајнингер с којом је сарађивао у изради бројних издања – радних листова Ја у вртићу, радних листова из едиције Школице, сликовница из едиције Чувари природе и многих других.

Евелина Данева Рајнингер живи у Софији с породицом. Завршила је режију филмске анимације на Новом бугарском универзитету. Учествовала је у различитим пројектима у оквиру студија за анимацију у Бугарској, Мађарској, Кини и на Филипинима. Тренутно илуструје дечје књиге, црта стрипове и бави се анимацијом и дизајном. Њен стрип Вода на Марсу добио је Награду за најбољи цртеж на Међународном салону стрипа у Београду 2004. године.

Евелина Данева Рајнингер

 

1. Често се каже да је уметност у детаљима. Да ли се слажете с тим?

Још као дете обраћала сам велику пажњу на детаље у илустрацијама, на дизајн дечјих књига и других штампаних издања. У ствари, наизглед ситне ствари највише доприносе томе да се постигне специфична атмосфера и креира оригиналан стил у једном делу. Сваки сегмент може да има своју мини-причу. Деца су изузетно захтевна публика и обраћају пажњу на све. За њих су детаљи, боје, израз јунаковог лица, квалитет ликова, а на крају и квалитет саме штампе, од посебне важности када је књига у питању.

 

2. Какве књиге сте највише волели када сте били дете?

Волела сам забавне, смешне и авантуристичке приче које садрже фантастичне и апсурдне елементе. Неке од мојих омиљених књига су Пипи Дуга Чарапа, Мали Никола, Ото је носорог (Оле Лунд Киркегор), волим приче Ђанија Родарија, приче о Муминима и многе друге.

3. Како сте одлучили да се посветите илустровању дечјих књига?

Волим да радим у што ширем дијапазону – за све узрасте, али дечје књиге заузимају посебно место у мом срцу. Често се враћам старим дечјим књигама јер увек откривам нешто ново и забавно у њима. Када сам била дете, а одрасла сам у Бугарској, илустрације у дечјим књигама су правили одлични уметници, али су светови које су они креирали били мрачни и груби. Уз то, папир на којем су књиге штампане је био таман, ниског квалитета, а штампа прилично лоша. Све то је утицало на мене и инспирисало ме да тражим правац за развој илустрације у дечјим књигама.

4. Која вам је најдража књига Креативног центра коју сте илустровали?

Тешко ми је да одговорим на ово питање јер за сваку књигу ме веже посебно осећање, које је повезано и са одређеним моментом у личном животу. Међу првим књигама које сам илустровала за Креативни центар највише волим сликовницу Где зека пије воду и издања из серијала Тигрић Тиги, а од скорашњих бих посебно издвојила сликовнице из серијала Чувари природе Симеона Маринковића. Уживала сам док сам стварала шумски свет са његовим становницима.

 

Евелина Данева позвала је илустратора Душана Павлића да буде наредни гост Клупка Креативног центра и припремила за њега интересантна питања.

Архива

Сви блогови

Корисни линкови

banka intesa