КЦ Блог

07.06.2024

Приче о вуку Станивуку 2 – приказ књиге

Стрип-ауторка и илустраторка Јана Адамовић написала је приказ књиге „Приче о вуку Станивуку 2“ за "Политикин забавник"

Након годину дана вук Станивук нам се вратио с новим догодовштинама! Не знате ко је Станивук?! Он је вук, природно, али не неки страшан и подао вук какве обично срећемо у причама. Станивук је једна нежна и весела душа. Он пише песме, смишља шашаве изуме и увек помаже пријатељима у невољи. Заиста необичан и симпатичан вук! Живот вука Станивука и осталих становника шуме углавном је складан и безбрижан. Ипак, шумску идилу повремено прекину необични догађаји, неспоразуми или пак сујета наших јунака. Пратећи их кроз четири приче, увиђамо да се проблеми с којима се сусрећу Станивук и дружина не разликују много од проблема који и нама задају главобоље.

Приче о вуку Станивуку 2“ стижу нам из пера Јелене Милутиновић и кичице илустратора Бориса Кузмановића, у издању „Креативног центра“. Јелена Милутиновић уводи нас у маштовити свет шумских створења, који ће старије читаоце – родитеље, баке и деке, учитељице и васпитаче – подсетити на оно време када су емисије за децу почињале речима „поштована децо“. Ауторка с лепршавом лакоћом преноси важне животне лекције показујући бескрајну веру у промућурност и осећајност најмлађих читалаца.

priče o vuku stanivuku 2 korica

Праћене духовитим и живахним илустрацијама Бориса Кузмановића, ове приче искачу са страница и нуде једно активно и ангажовано читалачко искуство. Иако не прати строгу форму стрипа (подела на кадрове, дефинисани облачићи), „Станивука“ одликује стриповско визуелно приповедање и карактеристична динамика између нарације, дијалога, акције и звучних типографских ефеката. Предност ове форме је у томе што неосетно „увлачи“ децу у штиво, па читање постаје пријатно и готово интерактивно искуство. Скоро да можете чути Станивуково „ааауууу“! Свакако, најзабавније су оне динамичне и детаљима богате илустрације које су препуне хумора. Ликови су пуни живота, њихови гестови и изрази лица приказани су изражајно и јасно. Младим читаоцима који се раније нису срели с формом стрипа „Приче о вуку Станивуку“ могу послужити као савршен увод у лепоте девете уметности.

Архива

Сви блогови

Корисни линкови