НОВО! Логичке заврзламе за предшколце

14.07.2025

Ово издање је драгоцен алат за родитеље и васпитаче који желе да код деце у узрасту од пет до седам година подстакну радозналост, креативност и љубав према размишљању.

Стигле су Логичке заврзламе за предшколце – још једна изузетно занимљива књига искусних и вишеструко награђиваних аутора Бранке Дејић и Мирка Дејића. Дете ће уз ову књигу и решавање логичких заврзлама јачати самопоуздање, продубиће знатижељу и научиће да разуме узрочно-последичне односе. На тај начин изградиће темеље за успешно школовање и разумевање света који га окружује.

Способност логичког мишљења сматра се универзалном људском особином. Доказано је да се деца рађају са склоношћу ка томе да мисле математички и логички. Већ око четврте године дете почиње да се интересује за узрочно­последичне односе и почиње да поставља питање: Зашто? Истраживања показују да деца код које је развијано логичко мишљење брже разумеју проблем и да су способна да прате узрок и последицу проблема. Ова деца су радозналија од вршњака, користе се стратегијом покушаја и грешке, у играма су конструктивна и воле да истражују како би задовољила своју радозналост, а такође често постављају питања о разним појавама и захтевају логично објашњење сваког одговора.

Како на појму узрочности почива све знање што га дете стиче пре и за време школовања, важно је већ од најранијих дана користити средства којима ће се оно оспособљавати да исправно мисли. Ту вештину можемо побољшати и стимулисати одговарајућим логичким и математичким задацима.

У књизи Логичке заврзламе за предшколце налази се 120 задатака који су тако конципирани да се од деце тражи да нешто упоређују, да препознају различитости међу објектима, апстрахују оно што је заједничко, да анализирају, класификују, уопштавају, праве низове или разврставају нешто по неком критеријуму, праве синтезу, уочавају узрочно­последичне односе и изводе закључке. Све наведено представља компоненте логичког мишљења, које се на овај начин развија. Без овладавања тим операцијама дететов ум и његове менталне активности неће бити обликовани на одговарајући начин, што може резултирати тежим уклапањем у наставни процес када дете пође у школу.

Логички задаци не морају да се раде оним редоследом којим су дати у књизи. „Добар начин подстицања развоја логичког мишљења код деце јесте да решавање задатака повезујете с другим активностима којима се заједно бавите. На пример, док путујете колима, уз разговор и забаву, решите и неке логичке задатке. Док сте у кухињи, поставите детету задатак и подстакните га да га реши – реците да ће судове прати онај који не успе у томе; или, ако детету читате пред спавање, пре него што почнете са читањем, решите с њим неки логички задатак. На тај начин дете ће стећи љубав према решавању проблема и способност логичког мишљења“, неки су од савета аутора књиге одраслима који раде с децом.

На крају књиге налази се диплома за успешно (раз)решавање логичких заврзлама, али и за уложен труд јер, без обзира на успех, свако дете које је радило задатке заслужује да буде награђено. Тако ће знати да је урадило нешто корисно, што се вреднује и награђује.

Корисни линкови

banka intesa