Категорије
Радни листови – Нове основе програмаРадни листови – предшколска групаРадни листови – средња групаРадни листови – млађа групаПриручници за васпитачеКњиге о првим појмовимаПриче и песме за вртићМатематика за вртићГрафомоторика за вртићВежбанке за вртићМузичке књиге за вртићРечници, енциклопедије и атласиЕнглески за вртићИгре и слагалице за вртићКњиге на мађарском језикуКњиге на албанском језикуКњиге на босанском језикуКњиге на словачком језикуИгре и слагалице за вртић
Организација образовног процеса у предшколским установама подразумева правилан одабир игара за децу, тако да задаци додељени деци у вртићу буду изводиви, али и да истовремено захтевају напрезање можданих ћелија и да подстичу развој и самоорганизацију код детета.
Подржавајући игру у вртићу, васпитач на тај начин шаље родитељима поруку о важности и предности игре и подстиче код одраслих одговорност за грађење и проширивање могућности за игру у породици.
Друштвене игре за децу у вртићу
Играјући друштвене игре у вртићу, деца одмалена усвајају нове речи и тако обогаћују речник, уче боје и облике, побољшавају координацију ока и спретност прстију. Играње друштвених игара децу учи да поштују правила, да буду стрпљива и сачекају свој ред.
Креативни центар има широку понуду друштвених игара с картама уз које ће се деца у вртићу добро забавити – од класика попут игара Моја прва игра меморије и Црни Петар, до нових, популарних игара међу којима су Близанци, Динго, 7 породица и друге.
Слaгалице за децу у вртићу
Слагалице за децу су класична, непревазиђена играчка. Већина људи се у току детињства сусрела с неком врстом слагалице – од папира, дрвета, пластике, са слагалицама загонеткама, меморијским играма или класичним пузлама.
Мала деца у почетку све облике сагледавају на исти начин, па су играчке овог типа важне јер их уче да разликују облике. Делићи слагалице такође се разликују у односу на то да ли припадају њеној средини или ивицама, а постоје и слагалице са посебним облицима и захтевнијим задацима.
Овакве слагалице могу деци приказати облике возила, животиња или људи, а то је значајно за касније учење слова и бројева. Наиме, да би научила да пишу деца морају прво да науче да препознају облике слова и бројева, а постепено учење геометријских облика кроз слагалице може овај процес знатно да олакша.
Слагалице се баве различитим темама, животињама и њиховим изгледом, путовањима, окружењем, простором итд., подстичући дете да учи о свету око себе. Такође, деца воле да разговарају о приказаним појмовима и предметима чиме богате свој речник.
Зашто су слагалице важне
Деца немају у потпуности развијену фину моторику. Кроз слагање слагалица она могу вежбати мишиће у шаци, прстима, зглобу и целој руци. Мања деца прво треба да се играју слагалицама састављеним од већих делова, па касније могу да пређу на захтевније слагалице са ситнијим деловима.
Слагалице су веома важне за развијање координације између ока и руке јер директно ангажују дечји мозак, који прво добија информацију од очију где се нешто налази, а потом шаље импулс руци да тамо стави одређени делић слагалице.
Још једна битна ставка је и оријентација у простору, односно свест детета о томе шта се налази око њега и у каквом су односу ти предмети једни према другима. Стручњаци саветују да детету треба дати просторне одреднице, али не и решавати задатак уместо њега.
Такође, корисно је понудити детету два дела слагалице – један који се уклапа и један који је погрешан, и онда му препустити да пронађе решење.
Када дете решава слагалицу, дуже је посвећено једном задатку јер је пред њим конкретан циљ који ће бити остварен тек када слагалица у потпуности буде сложена. Мало- помало овај распон пажње може да расте, што ће помоћи детету да се лакше концентрише на будуће задатке. Врло је важно да дете слаже слагалице које су прилагођене његовом узрасту.
32 игре за свако дете
Збирка 32 игре за свако дете садржи илустроване карте са занимљивим играма намењеним деци предшколског и основношколског узраста.